Goed om weten

VOOR EEN STRIJDBARE EN POLITIEK ZELFSTANDIGE CHRISTELIJKE ARBEIDERSBEWEGING

Ook het ACV maakt zich zorgen...

...over de langdurige regeringsvorming en de a-sociale ballonetjes die opgelaten worden. Tien meetpunten worden opgesomd. In enkele daarvan krijgt het probleem van de solidariteit èn het behoud van die solidariteit de hoogste aandacht. Zie bijvoorbeeld het duidelijk standpunt (punt 4) over de herfinanciering van de federale overheid en (punt 8) het verzet tegen een staatshervorming ten nadele van de werknemers.

Tien meetpunten: klik hier.


Teken hier de petitie: Red de Solidariteit

1 reacties:

Op 30 september 2007 om 12:17 , Blogger Jef Valerius zei...

Vrienden,

ik heb niet het minste probleem met nationale en internationale werknemerssolidariteit. Maar je zal me moeten vergeven dat ik de Belgische staat nooit in het hart gedragen heb. Het belgicistisch ondertoontje in dit verhaal zint mij dan ook niet. In oorsprong is de Vlaamse beweging een ontvoogdingsstrijd. Het is één van de historische fouten van de Vlaamse linkerzijde dat ze deze beweging in handen gegeven heeft van rechts en uiterst rechts. Als progressief Vlaanderen de richting uitgaat van alles wat "Vlaams" is als verderfelijk rechts af te doen, en al wat "België" eert fatsoenlijk links te vinden, zit er iets fout met de boodschap. Daarom maak ik enig voorbehoud bij deze actie.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage